Algemene voorwaarden

INSCHRIJVEN

  1. Inschrijvingen worden op volgorde van binnenkomst behandeld. Bestaande cursisten hebben voorrang.

  2. Bij het invullen van het online inschrijfformulier verklaart de cursist/deelnemer onverkort akkoord te gaan met de algemene voorwaarden. 

  3. Bij inschrijving van minderjarige cursist geldt dat een ouder of wettelijk vertegenwoordiger het online inschrijfformulier dient in te vullen.
     
  4. Wanneer plaatsing in een gewenste dag/tijd niet mogelijk is, kunt u zich/uw kind op de wachtlijst plaatsen voor de gewenste les.

  5. De inschrijving, alle communicatie en betalingen gaan via het ledenbeheerprogramma StudioCloud mijn.studioNBA.nl. Inloggen gaat met het lidnummer dat u bij inschrijving ontvangt.
     
  6. Bij inschrijving tijdens een lopende cursustermijn betaalt u het resterend aantal lessen naar rato. Inschrijving is voor een heel seizoen, echter opzeggen kan halverwege het seizoen (zie opzeggen)
     

BETALING

  1. De abonnementsgelden vindt u hier. Wij hanteren geen administratiekosten bij inschrijving. Een proefles wordt gezien als eerste les.
  2. Voor maandelijkse betalingen geeft u een machtiging af voor maandelijkse incasso. Dit gaat via mijn.studioNBA.nl  
  3. De factuur voor een halfjaar- of jaarabonnement dient vóór 15 augustus resp. vóór 15 januari voldaan te worden.
  4. Bij niet tijdige betaling ontvangt u een herinnering. Na 21 dagen sturen wij een 2e herinnering en brengen wij 7,50 euro administratiekosten in rekening. Heeft u na 28 dagen de factuur nog niet betaald dan volgt een aanmaning en berekenen wij 15 euro administratiekosten.
  5. Bij stornering van de automatische incasso berekenen wij 5 euro administratiekosten.
  6. Wij geven geen restitutie voor betaalde lesgelden.
  7. Wordt het lesgeld betaald door het Jeugdfonds Sport en Cultuur geef dat dan tijdig door om betalingsherinneringen te vermijden.
  8. In de zomervakantie (de zomerstop) is er geen lesgeld verschuldigd.
     

OPZEGGEN

  1. Opzeggen kan halverwege het seizoen, dus per 1 februari 2026. Dit dient schriftelijk voor 31 december 2025 kenbaar te zijn gemaakt via mijn.studioNBA.nl of via studioNBA@ahk.nl
  2. De opzegging dient u bevestigd te krijgen. Na 31 december 2025 is het niet meer mogelijk te stoppen met de balletlessen tot het eind van het seizoen.
  3. Opzeggingen voor een volgend seizoen dienen voor 30 juni 2026 te zijn ingediend via mijn.studioNBA.nl of via studioNBA@ahk.nl. Een opzegging is pas geldig als deze door ons is bevestigd.
  4. Bij te laat opzeggen heeft u geen recht op restitutie of kwijtschelding van het lesgeld.
  5. Voor maandbetalers gelden dezelfde opzegtermijnen als bij punt 1.
     

MIJN.STUDIONBA.NL

  1. Wij communiceren via mijn.studionba.nl. U logt in met uw lidnummer.
  2. Klik hier voor uitleg van het installeren van de app.


AANWEZIGHEID EN AFMELDEN

  1. Het is van belang dat u /uw kind wekelijks aanwezig bent/is en alleen bij wijze van uitzondering lessen mist om optimaal te kunnen profiteren van het leerproces. Wij verwachten een aanwezigheid van minimaal 80%.
  2. Bij afwezigheid dient u zich/uw kind af te melden via de app of mijn.studioNBA.nl
  3. In overleg kunnen gemiste lessen worden ingehaald. Inhalen kan alleen in het lopende seizoen.
  4. Bij te laat komen kan, in verband met de veiligheid van de cursist, het meedoen van de les worden ontzegd.                                                                                                                                                                                

LESLOCATIE EN HUISREGELS

  1. De lessen vinden plaats in het gebouw van de Nationale Balletacademie aan de Nicolaas Tetterodestraat 13.

  2. U ontvangt een pasje voor toegang tot het gebouw. Bij verlies van het pasje kunt u voor 10 euro een vervangend pasje bij de receptie halen.

  3. Er gelden op deze locatie de volgende huisregels

  4. Ouders/verzorgers mogen niet in de kleedkamers. Leerlingen tot 10 jaar worden door hulpouders begeleid bij omkleden en de te lopen routes in het gebouw.

 

KIJKLESSEN EN VOORSTELLINGEN   

  1. Ouders/verzorgers kunnen tijdens de reguliere lessen niet kijken.
  2. Bij de proefles mag één ouder/verzorger aanwezig zijn.
  3. Twee keer per jaar zijn er kijklessen, tenzij er een voorstelling is.
  4. Eens per twee jaar geeft de balletschool een grote voorstelling voor levels 1A tot en met 6B. 

 

BALLETKLEDING

  1.  In de kinder- en jeugdlessen dragen cursisten voorgeschreven balletkleding. Dit maakt het voor de docenten overzichtelijk en makkelijker te corrigeren en weten we zeker dat er goedpassende balletkleding wordt gedragen.
  2. Een overzicht van de kledingvoorschriften vindt u hier
  3. Balletkleding wordt aangeschaft via de webshop in de app of mijn.studionba.nl
     

RISICO EN AANSPRAKELIJKHEID:

  1. De balletschool aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade, verlies of diefstal van eigendommen van de cursisten/bezoekers.
  2. Deelname aan de les is voor eigen risico van de cursist.
  3. De balletschool is niet aansprakelijk voor het oplopen van letsel tijdens, voor of na de lessen, uitvoeringen, demonstraties, etc.
  4. De cursist is zich ervan bewust dat het beoefenen van dans/sport risico’s met zich meebrengt en dat hij/zij eventuele (vervolg-)schade die ten gevolge beoefening kan ontstaan, voor eigen risico neemt. Tevens zal de cursist de balletschool vrijwaren voor aanspraken van derden ten deze.
     

RESPECT EN VEILIGHEID:

  1. Tijdens de lessen en in de kleedkamers gaan cursisten, ouders en personeel op een respectvolle manier met elkaar en met het gebouw om. Cursisten volgen de lessen met de nodige inzet en regelmaat. Een goede en veilige sfeer staat centraal in de balletschool, en is in de lessen voor de ontwikkeling van alle cursisten onontbeerlijk.

  2. Studio NBA en de Nationale Balletacademie zijn onderdeel van de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten (AHK). De AHK stelt als eis dat personeelsleden en studenten respectvol en zorgvuldig omgaan met elkaar en de organisatie. Voor medewerkers is dit uitgewerkt in een Integriteitscode met gedragsregels voor gezamenlijk gedragen waarden en normen.

  3. U vindt de AHK Integriteitscode hier beveiliging (ahk.nl)

  4. U vindt de gedragscode Sociale veiligheid hier (ahk.nl)
     

KLACHTEN

  1. Voor klachten van algemene aard en de gang van zaken binnen of buiten de lessen kunnen (ouders/verzorgers van) studenten zich het beste wenden tot de docent of de coördinator van Studio NBA. Op die manier kunnen zaken snel worden besproken en kan er meestal snel tot een oplossing worden gekomen. 

  2. Als dit toch niet tot de gewenste oplossing leidt, is er de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij de zakelijk leider van de Nationale Balletacademie. De zakelijk leider beslist besllist over de zaak na het horen van zowel de klager als degene op wie de klacht betrekking heeft, c.q. die verantwoordelijk is voor de betreffende situatie.
     

LESUITVAL

  1. Bij ziekte of afwezigheid van de docent wordt in principe vervanging geregeld of worden er lessen samengevoegd. Mocht dit echt niet mogelijk zijn dan vervalt de les. De cursist wordt hiervan (mits bereikbaar) telefonisch of per e-mail op de hoogte gebracht.
  2. Indien les(sen) geen doorgang vinden wegens ziekte van de docent of een andere reden aan de zijde van de balletschool, dan zal de balletschool zich inspannen om de cursist een vervangende les aan te bieden. Het niet gebruik maken van deze vervangende les geeft geen aanleiding tot restitutie van lesgeld. Indien geen vervangende les wordt aangeboden, heeft de cursist – indien meer dan twee lessen zijn uitgevallen – recht op restitutie van het lesgeld, naar rato van het aantal vervallen lessen.
  3. Wanneer lessen door omstandigheden, daaronder tevens inbegrepen maatregelen van de overheid, geen doorgang kunnen vinden of in een andere vorm gegeven moet(en) gaan worden, een en ander uitsluitend ter beoordeling van de balletschool, blijft dit een volwaardige uitvoering van de lessen zoals door de balletschool is aangeboden. Deze eventuele wijziging geeft daarom geen recht op restitutie van het lesgeld. 
     

BEELDMATERIAAL

  1. In verband met de privacy van de cursisten is het maken van foto- en/of filmopnames tijdens de lessen beperkt tot opnames van het eigen kind.
  2. Het maken van filmpjes en foto’s door ouders/verzorgers wordt verondersteld uitdrukkelijk en uitsluitend voor eigen familiair gebruik te zijn.
  3. Het plaatsen van foto’s en filmpjes van de lessen op sociale media is niet toegestaan.
  4. In de kleedkamers mogen geen foto’s worden gemaakt.
  5. De docent kan t.b.v. promotiemateriaal van de lessen van de balletstudio beeldmateriaal (laten) opnemen tijdens de lessen. Bij inschrijving hebben cursisten/ouders/verzorgers de gelegenheid om hiertegen bezwaar te maken.
  6. Tijdens voorstellingen is het publiek niet toegestaan foto- en/of filmopnames te maken. Er wordt van voorstellingen een professionele registratie gemaakt, waarin alle dansers in beeld worden gebracht. Bezwaren tegen het maken van foto- en filmopnames kunnen tijdens een voorstelling niet worden gehonoreerd.

 

PRIVACYVERKLARING

Deze kunt u hier lezen.

Delen