Floris Vermist

Floris Vermist

Course
Design & Technology
Class
2017
Specialization

1e Inspiciënt / Technische Productie

Email
theater.floris@gmail.com
Contact
Facebook

Cultuur en techniek zijn twee grote passies.

Het samenbrengen van creatieve ideeën en die kunnen versterken door middel van technische middelen is een geweldige uitdaging.

De technische steun kan de bezoekers een nog intensere belevenis geven en de inhoudt tot een hoger niveau brengen.

Less is more !

Projects

Moeremans&Sons - FUTOPIA

Voorstelling van Moeremans&Sons i.s.m. Noord Nederlands Toneel op Oerol. Waarbij ik als Technische Producent de drie verschillende voorstellingen per dag heb voorbereid en geproduceerd heb tijdens het festival.

Naast de twee voorstellingslocatie hebben we ook een eigen tentenkamp in het bos gebouwd, volledig met stroom, keuken, toilet én kampvuur.

Grote veranderingen in een natuurlijke omgeving zorgde ervoor dat ik met alle omwonende bevriend moest zijn om ons eind doel te halen.

--

Temporary Utopia is back. Na het succes van TEMPOPIA in 2015 gaan we back to the island met een gloednieuwe tijdelijke Oerol-utopie: FUTOPIA. De utopische pijlen zijn dit jaar gericht op de toekomst. Bind je vijf- twintig- of honderjarenplan onder de snelbinders van je elektrische fiets en stop die blauwdruk voor een magneettrein tussen Terschelling en Shanghai in je achterzak. In FUTOPIA worden toekomstplannen niet getoetst op haalbaarheid, maar op wenselijkheid. The future is bright, the future is uncertain.

Internship

STICHTING ORKATER
Als eerste sprong in het diep heb ik bij Stichting Orkater stage gelopen, waar ik ervaren heb hoe het is om met ervaren acteurs samen te werken en hoe je met collega's van het theater moet communiceren bij een grote opbouw van decor en licht. Elk theater, ieder persoon heeft zo zijn eigen aanpak nodig om gemotiveerd te worden.

Orkater heeft mij laten inzien wat het werkveld daadwerkelijk inhoudt, wat zijn de verschillende verantwoordelijkheden binnen de verschillende technische disciplines en in hoeverre moet je kennis hebben van het vak van je collega.

SALZBURGER FESTSPIELE
Bij de Salzburger Festpiele werkte ik voor de 'Ausstattung', in Nederland kan je dat vergelijken met de afdeling werkvoorbereiding / technisch productie. Waarbij ik verschillende decors heb uitgetekend, die twee dagen later opgebouwd waren.

Hier heb ik met name geleerd dat voorbereiding het halve werk is. Waardoor er rust op de werkvloer blijft en men weet waar hij aan toe is.

Communicatie is hierbij zeer belangrijk, aangezien er met verschillende talen snel verwarring kan ontstaan over de gemaakte afspraken.

DE WARME WINKEL
Op de Academie voor Theater en Dans heb ik geleerd mij zo goed mogelijk voor te bereiden op de voorstelling. Bij De Warme Winkel heb ik geleerd mij voor te bereiden op datgene wat je juist niet kan voorbereiden. En je hiervoor zo open mogelijk op te stellen.

Creatieve ideeën zijn hier vaak nog sneller van tafel dan dat ze bedacht zijn. Onderzoeken naar de mogelijkheden is goed, maar houdt verandering ingedachte. In het heftigste geval wordt alles 180 graden omgedraaid, en kan je weer op nieuw beginnen met je uitwerkingen.

In dit traject heb ik geleerd om mee te bewegen met de creatieve ideeën van de makers. En leren inschatten wanneer je echt knopen moet doorhakken en tot actie moet komen.

Deze manier van werken heeft mij veel flexibiliteit meegebracht.
Nee heb je, Ja kun je krijgen!

Back to list
Share