Mental Competencies

Under the Training for Excellence (T4X) Living Lab students of the Vu and of the HvA have worked in partnership with ATD students, teachers and leaders to understand what mental competencies are relevant for supporting educational development at the ATD. Outcomes include mental competencies description and implementation strategies within the ATD.
Further Reading
Inleiding: Mentale eigenschappen en vaardigheden, ook wel mentale competenties genoemd, kunnen dansers helpen om te gaan met de hoge mentale en fysieke belasting waaraan zij blootgesteld worden. Om dansers hier tijdens hun opleiding bewust van te maken kan een screening hiernaar uitkomst bieden. Aan de Academie voor Theater en Dans te Amsterdam (ATD) is binnen de dansafdelingen Expanded Contemporary Dance (ECD) en Docent Dans (DD) onderzocht wat het perspectief is van eerstejaars dansstudenten, docenten, mentoren en artistiek leiding met betrekking tot een screening van mentale competenties en de implementatie en toepassing daarvan in het onderwijs. READ MORE
10 Mentale competenties
Coachbaarheid, reflectie, groei mindset, veerkracht, doorzettingsvermogen, commitment, zelfvertrouwen, focus en doeloriëntatie (dit jaar vervangen door grenzen stellen en hanteren.) READ MORE
10 Mental competencies
growth mindset, reflection, focus, coachability, confidence, perseverance, ego goal orientation, task goal orientation, commitment, and resilience. This year, the construct of ego- and goal orientation was replaced with “setting and monitoring boundaries”. READ MORE
Objectives: Dance is a high intensity sport characterised by high physical demands as well as high psychological demands. The physical demands of dance have been the focus of most studies in dance medicine. Research covering the psychological demands of dance, however, has fallen behind. The aim of this research is to take a preliminary step in the monitoring of psychological characteristics in dancers. READ MORE