Artist in Residence bij Opleiding Docent Dans

Gepubliceerd op

Patrick Acogny, danser, choreograaf en academisch onderzoeker, is te gast bij de Opleiding Docent Dans als Artist in Residence. Hij is de zoon van Germaine Acogny en sinds 2007 co-artistiek directeur van l’Ecole des Sables. Hij werd in Frankrijk en Engeland opgeleid in klassieke en moderne danstechnieken. Hij studeerde daarnaast ook enkele jaren Indiase dans, yoga en de ‘somatic movement’ principes van Hubert Godard. Net als Germaine Acogny verbindt hij zijn ervaring en kennis met Afrikaanse dansprincipes.

Patrick Acogny is in huis van 25 januari tot en met 5 februari.

Patrick Acogny, danser, choreograaf en academisch onderzoeker, is te gast bij de Opleiding Docent Dans als Artist in Residence. Hij is de zoon van Germaine Acogny en sinds 2007 co-artistiek directeur van l’Ecole des Sables. Hij werd in Frankrijk en Engeland opgeleid in klassieke en moderne danstechnieken. Hij studeerde daarnaast ook enkele jaren Indiase dans, yoga en de ‘somatic movement’ principes van Hubert Godard. Net als Germaine Acogny verbindt hij zijn ervaring en kennis met Afrikaanse dansprincipes. Patrick Acogny is in huis van 25 januari tot en met 5 februari.

Op het programma staan masterclasses voor studenten en docenten, eerste- en tweedejaarsstudenten met Jean Tamba en Saky Tchébé, 5 o’clock class studenten krijgen dagelijks een les van Jean Tamba en Saky Tchébé.

In deze periode van het Artist in Residence gaan de derdejaarsstudenten samen met Patrick Acogny het werkveld in om dit vraagstuk te onderzoeken. Patrick Acogny geeft op dinsdag 2 en donderdag 4 februari lessen aan onze studenten en leerlingen van de Open Schoolgemeenschap Bijlmer. Patrick draagt zijn ritmische en creatieve wijze van werken aan de studenten over in de gezamenlijke lessen.

Germaine Acogny
Tijdens de eerste periode van haar Artist in Residence op de AHK heeft Germaine Acogny ons kennis laten maken met haar techniek, werkwijze en didactische visie. Ze werkte twee weken dagelijks met een grote groep docenten en studenten. Daarnaast gaf ze iedere dag een les in ‘co-teaching’ met één van de vaste docenten van de opleiding. De sessies waren voor docenten aanleiding voor bespiegelingen op de eigen werkwijze, methode en opvattingen. Ze inspireerden tot het toepassen van elementen van ermaine Acogny’s werkwijze in de eigen lessen.

Delen