Liever Dood Dan een Musical & Medusa - The Musical
Na Hamilton (2021) en Side Story (2022) presenteren studenten van de Amsterdamse Toneelschool & Kleinkunstacademie, de Opleiding Design & Technologie, IDlab en het Conservatorium van Amsterdam twee gloednieuwe zelf geschreven én zelf gecomponeerde musicals.
De twee voorstellingen 'Liever Dood dan een Musical' en 'Medusa' zijn ontstaan tijdens een gezamenlijk workshopweek bij MusicalMakers in maart 2022.
Van concept tot uitvoering hebben de schrijvers, liedmakers, componisten, acteurs, scenografen, video-, licht-, geluidsontwerpers, en muzikanten zich gestort op het genre musical en de uitwerking van beide projecten. Sinds dit schooljaar is het Musicalproject een poging om nieuw en oorspronkelijk musicalrepertoire te ontwikkelen, en een manier om aan de hand van deze beproefde vorm iets te zeggen over hedendaagse onderwerpen die hen raken.
Tickets
U kunt online kaarten reserveren. Klik op de datum van uw keuze en volg de instructies:
Zaterdag 16 december 19:00 uur
Maandag 18 december 19:00 uur
Dinsdag 19 december 19:00 uur
Woensdag 20 december 19:00 uur
Donderdag 21 december 19:00 uur
---------------------------------------
Liever Dood dan een Musical
Stel heh, puur hypothetisch, je overlijd. Maar door een bureaucratische fout moet je helaas wachten op de dag des oordeels. Wat als je die wachtkamer moet delen?
Stel heh, puur hypothetisch dat deze voorstelling zowel een musical is als niet. Is het dan muziektheater? Performance kunst? Cabaret?:
weet ik niet mogen jullie bepalen
Stel heh, puur hypothetisch, jij bent Levy Geernaert en jij moet van Hannah Rekveldt dit stukje typen, heb je daar dan zin in: Nee.
Liever dood dan een musical is muziektheater voorstelling! dat laat zien hoe twee verschillende mensen omgaan met het leven en misschien het einde daarvan. Hoe we allemaal onze manier hebben de dagen door te komen.
Want als er een ding belangrijk is in dit leven is het dat wij allen nooit de hoop mogen opgeven.
Stel heh, puur hypothetisch, je overlijdt. Maar door een bureaucratische fout moet je helaas wachten op de dag des oordeels. Wat als je die wachtkamer moet delen?
* koopt kaartje en komt erachter *
Hold fast to dreams
For if dreams die
Life is a broken-winged bird
That cannot fly.
Hold fast to dreams
For when dreams go
Life is a barren field
Frozen with snow. - Langston hughes
---------------------------------------
MEDUSA – THE MUSICAL
You know her
You know the name, Medusa
You know the sissling hair
You know the petrifying eyes
You know the fright she brought upon men
And the savior, that beheaded her, for them.
Do you dare to look beyond what you know?
Read in between those endlessly repeated lines?
You might find out a monster is made
Never born
That this myth about a hero
Had its darkest parts torn.
Will you look her in the eyes?
She is still here
Carrying a cycle unbroken, Seemingly ancient
However, awfully near
The past and the present meet when we follow Melina, Anna, Peter and Phillip experiencing a cycle of events that seems all too familiar. We get to know a rowdy group of student friends and see how fun and danger often go hand in hand. How can your closest friends transform into the people that you fear most? How can your desires without notice turn into trauma for others? As Medusa watches her often unknown and tragic story unfold again in modern time, we see her in a different light. A story as old as time about making stupid mistakes, losing autonomy over your body, blaming a victim, building a monstrous wall around yourself and attempting to learn how to love again.
Trigger warning: viewers might experience discomfort regarding the topic of sexual assault and rape. Feel free to leave the show if necessary.
Please take care of yourself and the people around you and visit https://centrumseksueelgeweld.nl/ if you need to.
Medusa The Musical will be in English
---------------------------------------
Credits
Liever Dood dan een Musical
Scenario: Hannah Rekveldt & Levy Geernaert
Regie: Hannah Rekveldt & Levy Geernaert
Spel: Hannah Rekveldt & Levy Geernaert
Eindregie: Thomas Spijkerman en Wilko Sterke
Medusa
Scenario: Maartje Braakman
Regie: Maartje Braakman
Songwriter/Lyriscist & Musical director voor acteurs: Marit Oudshoorn
Composer & Musical director voor: Ensemble: Béla Braack
Spel: Django Gantz, Hannah Rekveldt Shahine El Hamus, Wies Jansen Holleboom
Voice-Over: Maartje Braakman
VO Producer: Gijs Berger
Band
Ayleen Weber - Sopraan Saxofoon & Alt Saxofoon
Daniel Green – Klarinet & Basklarinet
Andreea Ilie - Fagot & Contrafagot
Elias Leverato - Piano
Luca Garofalo - Drums
Béatrice Picard - Percussie
Merle Havas - Basgitaar
Hannah Erxleben - Synthesizer
Design & Technology
Technische productie: Marc Wijker, Simon Klein
Licht: Thomas Stinissen, Puck Roma, Ben Broser, Jaan Smit
Audio: Lilian Bakelaar, Katre-Helen Kask
Video ontwerp: Daniël Steenhoff, Gijs Feskens
Scenografie: Sietse van der Wal, Mirna Heeman, Morris van Balkom
Begeleiding D&T: Woedy Jageneau
Techniek IDLab: Dennis Schaffers en Willem Weemhoff
Geluidstechnicus: Kees Theunissen
Show caller: Jacco Vroom
Artistieke begeleiding
Ad van Dijk
Anouk Beugels
Maarten Bos
Rutger van der Laan
Thomas Spijkerman
Wilko Sterkte
Projectbegeleiding
Thomas Spijkerman
Wilko Sterke
Productie
Anouk Wognum
Met dank aan
Anke Nust
Bas de Bruijn
Carmen Bruijns
Daan Westendorp
Ellen Bouwmeester
Erik Lint
Gertjan Houben
Jerry van der Kooij
Jorrit Tamminga
Judith van de Pas
Huismeesterij
Linda Witpaard
Lois Maat
Maartje van der Heide
Marc Schrader
Maya Verlaak
Meriç Artac
Nancy Hulst
Richard Ayres
Willem Jeths
Yamaha
Yvette Fijen
Ter info:
Het kan voorkomen dat je geen bevestiging van je gekochte tickets ontvangt. Dit komt door een bug in het ticketsysteem, hier wordt hard aan gewerkt. Mocht je geen bevestiging ontvangen (check ook je spam), je order staat wel in ons systeem. Je kunt je melden bij de kassa op de dag van de voorstelling, de kassamedewerker kan dan jouw order opzoeken en je je ticket geven.